R5. Bedrijventerreinen en kantorenparken
Waarden en ambities
Bedrijventerreinen zijn vaak gericht op verschillende doelgroepen. Dat is terug te zien in de inrichting het gebied en de uitstraling van de bebouwing. Zo hebben bedrijven gericht op meer bezoekers vaak een hoogwaardige uitstraling. Deze bedrijven liggen vaak op zichtlocaties. Het erf en de gebouwen hebben vaak een nette, bijzondere uitstraling.
Naarmate bedrijven meer op productie zijn gericht, neemt het functionele karakter toe. Dit geldt ook voor de gebouwen en de terreininrichting. Zulke bedrijven liggen vaak wat meer achteraf en wat minder in het zicht.
De reclamemogelijkheden sluiten aan bij de sfeer en karakter van een gebied. In een kantorenpark zijn de eisen anders dan op een grootschalig terrein met zware industrie.
Regels
Op de bedrijventerreinen onderscheiden we (maximaal) vier deelgebieden. Per deelgebied gelden verschillende regels. We gebruiken de volgende deelgebieden:
- Gebieden met hoge beeldkwaliteitseisen (rode lijn op kaart);
- Gebieden met bovengemiddelde beeldkwaliteitseisen (gele lijn op kaart);
- Gebieden met gemiddelde beeldkwaliteitseisen (blauwe lijn op kaart);
- Gebieden met lage beeldkwaliteitseisen (groene lijn op kaart).
Kijk op een van de onderstaande kaarten voor de indeling van bedrijventerreinen en kantorenparken.
Plaats
Beroep aan huis en wonen-werken |
|
Bedrijfsverzamelge-bouw en kantoorgebouw |
|
Alle deelgebieden en objecten |
|
Aantal
Beroep aan huis, wonen-werken en bedrijfsverzamelgebouw |
|
Deelgebied 1 en 2 |
|
Deelgebied 3 |
|
Deelgebied 4 |
|
Alle deelgebieden en objecten |
|
Afmetingen
Beroep aan huis |
|
Deelgebied 1 en wonen en werken |
|
Deelgebied 2 |
|
Deelgebied 3 en 4 |
|
Alle deelgebieden en objecten |
|
Vormgeving
Beroep aan huis |
|
Bedrijfsverzamelgebouw en kantoorgebouw |
|
Wonen-werken |
|
Deelgebied 2, 3 en 4 |
|
Deelgebied 1 t/m 4 |
|
Alle deelgebieden en objecten |
|
Reclamezuil
De Haven |
|
Burmania |
|
Overige terreinen |
|
Deelgebied 2, 3 en 4 |
|
Deelgebied 1 t/m 4 |
|
Alle deelgebieden en objecten |
|